vrijdag 1 februari 2013

Apps

De afgelopen maand heeft er bij mij een revolutie plaats gevonden. Sinds 1 januari heb ik ten eerste draadloos internet laten installeren en ik heb via mijn abonnement op de NRC een Ipad in mijn bezit. Ik weet niet wat ik meemaak! Afgelopen weken heb ik voor het eerst zitten chatten met mijn zoon in Amerika, zitten skypen, foto's gemaakt met de Ipad (die ik nog wel moet versturen, daar moet ik nog even op studeren). Heel veel zitten facebooken enz. Maar waar ik natuurlijk mee begonnen was, was het installeren van een aantal Apps op mijn Ipad. Ik heb nu weeronline, nu.nl, youtube, facebook, uitzending gemist, ns. Door deze les heb ik wel weer wat ideeen gekregen voor andere apps, zoals google, wikipedia, linkedin. De Ipad moet nu ook mee op elke vakantie zodat ik ten eerste mijn krant digitaal kan lezen, maar ook openingstijden van musea kan bekijken of hotelapps. Moet er natuurlijk wel overal wifi zijn, maar de meeste hotels hebben dat, alhoewel niet altijd gratis. Mijn zoon moet daar in Amerika behoorlijk wat voor betalen. De echte grote revolutie, het feit dat ik nu voor het eerst in mijn leven echt alleen woon, wordt opgeheven door de Ipad. Op de bank met bordje even kijken wie er online is en dan even chatten. Net of je aan tafel met iemand zit te kletsen. Ik begrijp nu ook geloof ik wel een beetje de hysterie van al die apple-fans (en dat ze een nacht van te voren op een stoep gaan slapen om als eerste zo'n nieuw apparaat te kopen). Wat een apparaat. Hij doet allerlei dingen die ik wil al zelf!! Maar het schijnt dat Apple over zijn hoogtepunt heen is, las ik in de krant. Ik ben in ieder geval weer een stuk opgeschoten in de digitale wereld door mijn Ipad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten