vrijdag 2 november 2012

Content curation

Voorbeelden
Scoop-it De voorbeelden die ik heb bekeken van kranten die door bibliotheken werden gemaakt vond ik niet goed. Heel veel nieuws dat overal al op staat. Zoals die van Enschede. Leeuwarden had wel iets dat meteen mijn aandacht trok zoals de braintrainig Lumosity. Had ook meteen zin om die te gaan doen.

Content curators
Ik heb er ook een paar bekeken die ik wel interessant vond zoals die van Andre Manssen over het basisonderwijs en Yurls.net met onderwijs gerelateerde topics. De bibliotheek als content curator Eigenlijk weet ik niet precies wat het verschil is tussen een wiki of een scoop-it pagina. Onze mypip is natuurlijk ook al een soort content curation. Alleen als mensen heel veel van een onderwerp afweten kan iemand aangewezen worden als een content curator.

Ik zou op dit moment wel behoefte hebben aan een scoop-it over digibetisme. In ieder geval alle organisaties die zich daar mee bezig houden zoals E-loket op 1 en Digivaardig & Digibewust bij elkaar op een pagina met hun bezigheden en vooruitgang. Ik ga de komende week even proberen of ik daar nog mee aan de slag kan.

1 opmerking:

  1. Tsja, in een drukke bibliotheek helaas weinig tijd om hiermee actief aan de slag te gaan.
    Zullen we op zoek gaan naar anderen die een scoop over die onderwerpen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen