woensdag 24 oktober 2012

Twitter verdiept

Twitter verdiept Ik heb weer eens even mijn twitteraccount bekeken en moet een beetje grinniken om de hoeveelheid tweets (7) en ik heb toch nog 7 volgers. Ik heb me regelmatig op twitter gestort om te kijken wat er allemaal voorbijkomt en steeds denk ik: de moeite niet waard. Bij mijn eigen bibliotheek vind ik dat mensen door de mand vallen als ze alleen maar de "vind ik leuk" gebruiken en verder niets inhoudelijk te melden hebben. Doe het dan ingodsnaam niet. Redenen waarom ik nog steeds geen twitter gebruik: Ik vind het heel moeilijk om me in 140 tekens uit te drukken, het kost ongelooflijk veel tijd, 90% van alle berichten is ruis en niet inhoudelijk, ik word er onrustig van om steeds op de hoogte te moeten zijn en alles te volgen(overload in mijn hoofd). Boekverfilmingen Ik had Marja beloofd om te gaan twitteren over de boekverfilmingen, maar eerst zou ik informeren of mensen de bibliotheek ook op twitter volgen. Dat bleek niet het geval (ik ga de vraag nog wel een paar avonden herhalen).Je kunt natuurlijk ook aanvoeren dat je zo nooit een nieuwe publiek aanboort. Klanten Af en toe heb ik van die leuke, jonge klanten die helemaal gek zijn van de bibliotheek, waarvan ik meteen denk, die zouden moeten twitteren over boeken die ze lezen. Misschien moeten we het daar eens over hebben. Kan ik die mensen benaderen, vragen te twitteren? Jan Klerk Toen ik de cursus 23 dingen had gedaan ben ik een paar bloggers/twitteraars gaan volgen. De belangrijkste daarvan was Jan Klerk. Afgelopen maand schreef hij zijn afscheidsblog. Hij heeft ook zijn Twitter- en Facebookaccounts gedeactiveerd. Reden:al die sociale media levert hem bij een toenemende hoeveelheid berichten steeds minder leuke en relevante informatie op. Ik ben blij dat hij ook weer zin heeft om een boek te lezen. Ik ga gewoon door op dezelfde voet zoals ik de afgelopen jaren heb gedaan. Een paar momenten in de week dat ik wat blogs en vakliteratuur lees. Ik voel de door het bericht van Jan Klerk iets minder suf.

1 opmerking:

  1. Goed dat je je erin verdiept hebt. Als bibliothecaris moeten we op de hoogte zijn van de mogelijkheden. Inderdaad jammer dat er zoveel onzin/ruis is op twitter.

    BeantwoordenVerwijderen